sunnuntai 30. joulukuuta 2012

Krabi - Hua Hin osa 1

Päivitän blogia nyt kun saimme toimivan netin, se tökki oikeastaan koko matkan ajan. Tekstiviestitkin olivat hukassa, ne tulivat Suomesta meidän puhelimiin vasta matkalla Bangkokiin viime yönä.

Surat Thanin minivanasema 24.12.2012

Saavuimme Surat Thanista Krabi towniin minivanilla jouluaattona. Hyppäsimme paikalliseen lavataksiin, joka kuljetti meidät Ao Nangin rantaan mistä meille oli varattu hotelli. Vuokrasimme myös mopon kolmeksi päiväksi, liikenne täällä on tosi rauhallista. Lähdimme ystäväpariskunnan Helenan ja Arin luokse vaihtamaan kuulumisia.
Jouluateria BBQ

He olivat varanneet meille joulupöydän. Illalla menille syömään yhdessä BBQ aterian. Meille tuotiin paistolevy pöytään ja siinä sitten paistelimme itse herkkumme. Ruoka oli todella hyvää ja meillä oli mukava ilta. Suunnittelimme että huomenna siis joulupäivänä lähdemme Boda saarelle pitkähäntäveneellä ja vietämme siellä päivän.

Bodan saarelta kuvattu

Puuterihiekkaa

Onnea tuottavia nauhoja

Ravintolavene saarella

Tukaani vai mikä lie trooppinen lintu ison nokkansa kanssa

Saarella on myös apinoita
Illalla kun palasimme takaisin, sovimme että menemme vielä illalla yhdessä syömään, valitsimme thaimaalaisen vaihtoehdon bamburavintolassa. Ruoan jälkeen kävimme drinkillä, siellä joillekin pariskunnille tuotiin paukku, joka oli tehty 2-3 litran ämpäriin, eipä sellaista oltu ennen nähty. Siinä he vetivät vastakkain pillillä juomaa suoraan ämpäristä.
Ihana auringonlasku Ao Nangilla

Krabi townin rapupatsas

Temppeli kaupungissa
Tapaninpäivänä Sami vei minut tapaniajelulle, ei kuitenkaan reellä vaan mopolla.  Ajoimme ensin Krabi towniin ja siellä tavarataloon shortsi ostoksille ja kahville. Kartta esiin ja mietintä mihin mennään, sieltä löytyi tiikeritemppeli.
Matkaa sinne oli jonkin verran ja tietysti me vielä eksyttiin. No hyvien neuvojen jälkeen löysimme perille.
Siellä oli useita temppelirakennuksia ja erillaisia patsaita. Jos olisi halunnut ylös, olisi portaita sinne ollut yli 1000 ja siihen vielä +32 ja kosteus, niin jätimme väliin.
Lohikäärmeet

Pahojen henkien pelottelua

Joku paikallinen halusi karkoittaa pahoja henkiä tiikeritemppelillä, tuohon betonitorniin laitettiin sellainen iso paukkumatto ja sitten alkoi pauke ja räiskintä. Kyllä siinä henget lähtivät, oli se sellaista paukuntaa.

Tiikeritemppeli

Kumipuu ja kuppiin valunutta kumia

Mankeloituja raakakumilevyjä

Jäätelömyyjät

Ao Nangin auringonlasku
Illalla olimme vielä toisen ystäväpariskunnan kanssa syömässä ja vaihdoimme kuulumisia, meillä oli kiva ilta heidänkin kanssaan. On mukava nähdä tuttuja tällä reissulla :)

1. Kyllä on mukava ja mielenkiitoista lukea blogianne ja olla matkalla mukana. terv. Leena

1. Kiva, olethan itsekin ollut juuri tuolla Jompparilla, joten tuttuja paikkoja varmaan.
      Maanantaina lähdemme junalla kohti Kambodzan rajaa ja sieltä sitten Angkor Watin temppeli-alueelle.
      Joten pysyhän kyydissä :)

2. Wow, tuskin maltan odottaa kuulumiset sieltä :)